söndag 13 november 2011

Mor

På farsdag handlar bloggandet om mor. Och far.

Är hos svärföräldrarna. Tittar på kort från när F är liten. Lika liten som Liten. Svärföräldrarna tycker dom är lika. Inte jag. Inte först. Men sen.

Ser kort på svärmor och tror det är min mamma. Skickar mms till mamma som tror det är hon. Skrämmande lika. Undrar om F såg likheter i mig och svärmor. Omedvetet. F är lik min pappa. Mycket lik. Jag träffar inte min pappa. Det är en lång historia. Ibland smärtsamt ibland likgiltigt. Men just nu gör det mig minst illa att ha det såhär. Men det är ju jag. Undrar ändå hur det är att vara han denna dag. Borde va ledsamt. Men det är det kanske inte. Kanske är det lättast även för honom såhär. Men det är ju han.

Och F är inte han. Och jag är inte svärmor. Och jag är inte mamma. Men jag är mamma. Och F är pappa. Den bästa i min värld. Även på farsdag.

1 kommentar: