onsdag 2 november 2011

Grannen

Träffa vår granne mitt över när jag och F kom hem från morgonpromenad. Snacket gled över från landet, båt, Väddö, Åhus, hamn, Åhus kyrka, Simrishamn kyrka, Österlen, Gudrun Schyman till feminism och fågelfrö. När vi landa i feminismdiskussionen blev jag tyst (och arg). Måste lära mig argumentera. Kan inte bara koka inombords och inte säga något. F tog till orda lite men känns inte som grannen va så sugen på att lyssna. Grannen har sin bild klar och den är i mångt och mycket tvärtemot min. Och F's.

Feminism är ej detsamma som manshateri. Lika lite som genuspedagogik går ut på att skapa könsneutrala barn. I min värld.

En parantes. Gudrun brukar fika i lägenheten mitt över. Nej inte hos ovannämnda granne. Hos en annan granne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar