måndag 7 november 2011

Fotbollsgala

Juice, nötter, viktvätt och egentid med huvudvärk. Längesen. Längesen jag hade huvudvärk. Förra hösten va det dagligen. September till Februari om jag inte minns fel. Det hela sluta med en magnetröntgen jag tiggde mig till. Och så va smärtan borta. Bara sådär. Och jäklar va jag grät när jag läste att de inte hittat något. Inte en endaste hjärntumör de fann. Hjärntumör som blir hjärnspöke i stavningsprogram och som jag har gott om. Hjärnspöken alltså. Och dödsångest.

Vet inte när det starta. Vet inte vad som är hönan eller ägget. Men jag vet att det blev värre när jag fick barn. Fast det skulle ju bli bättre med barn. Fokus flyttas från egot. Men inte där. Dödsångesten är starkare än någonsin. Inte just nu. Men överlag. Just nu är jag lugn. Utan symtom. Kvällens huvudvärk har släppt med Ipren och kaffe. Och socker.

Vad jag kommer ihåg börja det med hjärtinfarkt. Som va panikångest. Sen äggstockscancer, leukemi, hjärntumör och hudcancer. Och jag skulle dö. Dö ifrån min familj. Det är en jäkla rädsla. Måste jobba med den. Men just nu är jag inte där. Och då är allt lugnt och jag glömmer hur det är när jag är där.

3 kommentarer:

  1. känner igen det alltför väl, det vet du. hur skulle det bli om jag får barn då??? Puss! / I

    SvaraRadera
  2. Som att läsa om sig själv. Mitt uppe i mina eländiga tankar om cancer. Cancer är mitt eget spöke. Gång på gång får jag höra hur frisk jag är, inte visade proverna något den här gången heller. Samtidigt undrar jag ändå när jag kryper ner i sängen..är det inte dags att gå till doktorn igen och kolla upp den där molande värken i magen.. det KAN ju vara något..

    SvaraRadera
  3. Man blir så varse om att man inte är odödlig längre när man får barn. Man hade ingen aning om hur mycket man kunde älska innan man blev mamma. Tror det är därför man påminns och skrämmer upp sej mer nu. Hoppas inte det tar över din vardag bara vännen. Varm kram

    SvaraRadera