måndag 21 november 2011

Kändisbloggar

Har blivit en riktig bloggläsare. Från början mest bekantas. Men nu har jag blivit bekant med en hel del kändisar. Ganska kul faktiskt.

J läser Olga och reagerar över denna enorma fokus på den perfekta kroppen. Samtidigt som J börjar tänka i pw/cardio/styrka-termer. Olga lägger upp före och efter bilder. Olga tipsar om GI-mat, fiskolja och bästa övningarna. Olga ska motivera. Jag vill bli avskräckt. Men fortsätter läsa. Jag har träffat Olga på ett MamaBootCamp-pass i Hagaparken. Jag var där som spion. Olga fascinerar mig och äcklar mig på samma gång. Hon är manisk.

J läser Cecilia och vill också ha lugg och shoppa kläder. Cecilia har två barn med hippa namn, Bonnie och Rio. Det är mycket kläder. Och mycket yta. Hon är inte så smart men kul. Jag gillar henne.

J läser Anitha. Hon är en Schulman. Bloggen har lagts ner ett par gånger. Tydligen väcker hon känslor. Själv tycker jag det är lite för mycket inredning. Trist inredning. Inte min smak. Men hon hjälper tydligen Cecilia bra med sitt hem. Idag, eller rättare sagt imorse för det har kommit ett par inlägg efter det, skrev hon om diagnoser och det vi inte pratar om. Att prata om saker vi inte pratar om är viktigt tycker J. Men behovet av diagnoser tycker jag vi behöver diskutera djupare. Inlägget gav inspiration till ett inlägg om just det. Diagnoser. Anitha är svägerska med Alex. Han läser jag med. Han har blivit snäll och ger alla plus.

Fast mest läser J om vardagen hos AnnaDaniel och Emilia. Och så Linus såklart. En av mina första elever. Han är något stort.

Sen läser J om Laila också. Men det skäms J lite över. Och ja, många är mama-bloggar. Men det är så det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar