lördag 7 januari 2012

Offline

Internet får mig att vilja shoppa. Bloggar får mig att vilja shoppa. Tidningar får mig att vilja shoppa. 5 januari höll jag på att bryta 2012 års plan. 5 januari! Jag har ju problem på riktigt.

Läste Petra Tungårdens blogg. Hon är förresten en av alla framgångsrika föredetta elever. I alla fall. Hon tipsa om Grandpa´s rea. Nej för-rea. Såklart kika jag in på deras nät-rea. Och va hitta J där. Jo minsann ett par Swedish Hasbeens stövlar. Tredje länken. Jodpours (felstavat?) med 9cm klack. Svarta. Snygga. Skulle aldrig behöva köpa några mer skor någonsin försökte jag övertyga mig med. Halva priset. Bara mellan 21.00 och 08.00. J kan inte gå i klack. Inte på promenader. Inte i lekparken. Och eftersom jag 2012 inte ska gå på stan så...

La dem i varukorgen. F titta på tv. Skämdes lite om han skulle se. Hitta väl lite annat också innan jag tryckte på KÖP. Och det funka inte!! Måste tydligen va medlem. Registrerar mig och gör om processen. Och stänger ner innan KÖP. Va så nära. Men lite mer karaktär får jag faktiskt ha. Inga skor för 1500 kr den 5 januari. Inte det här året iallafall.

Så jag går offline. Vilket i sig är minst lika svårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar