tisdag 13 december 2011

Martyr

Jag spelar martyr. Ännu en mindre smickrande egenskap. Jag som skulle skriva om någon positiv egenskap jag har. Det kom vi fram till. Jag och F. Efter klädkonsumtionsinlägget. Det va dags för det. Men inte.

Nu ligger jag här i sängen. Bitter. Klockan halv 10 på kvällen. Sur för att jag ej kom iväg och träna. I gymmet. 2 trappor ner. Trött på att va hemma. Med sjuka barn fulla med energi. 5 dygnet. Och idag har jag varit hemifrån 7 min. När jag handla lunch. Tack syster. Och sen satt jag i och för sig kvar vid middagen 5 minuter extra själv. Och när jag tänker efter 5 minuters toalett imorse.

Ja ni ser. Jag spelar martyr. Och det gör jag genom att gå och lägga mig. Sur. Bitter. Och lite ledsen. Istället för att snacka. För det ska vi göra. Snacka snacka snacka. Men ibland vägrar jag. Och det är inte så smickrande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar