torsdag 8 december 2011

JI vs OR

Om jag vore Olga Rönnberg (här borde det va en länk men F har datorn. Han pluggar. Men när jag nu tittar över axeln ser jag att han facebookar. Va fasiken. Han säger han pluggar. Vilket betyder att han har mer behov av datorn än jag. Han har första tjing. Och från mobilen kan jag inte länka. Eller kan jag det? Nej.)...

Skulle jag lägga upp en före och efter bild på min kropp med några månaders mellanrum. Jag skulle skriva ut vikt och skriva att vågen ljuger. Muskler väger mer ni vet. På före bilden skulle jag puta ut med magen och trycka händerna i svanken. På efter bilden skulle jag dra naveln mot ryggraden och ha en så kallad atletisk hållning. Sen skulle jag hänvisa till min "Pt online".

Efter bilderna skulle jag tala om vad jag skulle träna eller/och har tränat. Idag tog jag 2 pw. Pw står för powerwalk har jag lärt mig. Egentligen gick jag tur och retur Liljeholmen för att handla. Men om jag vore Olga.

Sen skulle jag kritisera alla som inte orkar laga mat. Samt än en gång berätta att jag har en sockerfri månad. Men nu kan jag bara säga att jag levt på latte och macka gånger två idag och hunnit stoppa i mig ett par bitar choklad innan det blev kyckling och ris. Ingen bulle idag. Men ris.

Efter det skulle jag berätta att jag hoppades hinna med ett styrketräningspass också innan läggdags. Ni vet muskler bränner fett. Och vet ni jag har faktiskt varit i källargymmet. Dock utan kettlebells. Attans. Och nu äter jag ost och nötter. Rena GI'n enligt Olga. Men hon skulle nog inte dricka julmust till.

Jag har skrivit det förut. Olga fascinerar mig. Och äcklar mig. Hon kanske motiverar. Men mest är hon besatt. Och det där med känsla och att ha kul. Det har hon i min värld missat.

Så...
JI gick idag i solen och njöt. Stolt över vad hennes kropp har stått ut med, fixat och fixar. JI njuter av mat. Och att vila och röra på sig. Rörelsen behöver inte vara träningseffektiv. Men den måste va kul. Då njuter JI även av sin kropp. Som ikväll efter avslutad gymträning. Med julmust och ost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar