tisdag 19 juni 2012

Obalans

Pilates idag. Nyttigt för mig. Dels själva träningen. Trilla av en skumgummi cylinder jag skulle ligga på. Med ett ben i luften, 90grader, och både armarna mot taket. Sen skulle armarna saxas upp och ner längs kroppen. Så långt kom jag inte. Mina inre stabiliserande magmuskler är tydligen inte vad dom borde va. Obalans i musklerna. Obalans i hur jag tränar.

Vi va bara 4 motionärer. Det betyder mycket direkta instruktioner och direktiv. Det är den andra nyttigheten för mig. Att tackla att jag inte gör övningarna rätt. Att ofta få höra saker jag ska göra annorlunda. Jäkligt nyttigt. Och inspirerande. Men tufft. Fast det va nog tuffare när jag trilla av den där cylindern. Jag fixa alltså inte övningen. Det va mycket negativa ord i huvudet då. Måste jobba med det. Balansera tankarna.

Skulle cyklat racer dit. Jo men visst. Sur hela morgonen för att jag va stressad över det. Inte i balans alltså. Det blev damtrallan dit. F våga inte släppa iväg mig efter att jag provcyklat på gräsmattan.

Önskar mig ibland lite mer balans. Som idag. Detta ej att förväxla med kontroll. Kontroll ska jag skriva om i ett annat inlägg. Men tydligen har jag noll kontroll över min mobil. Hitta precis ett 60-tal foton på Stor som han roat sig med att ta. Dessa roa mig bra just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar