fredag 13 april 2012

Otrevlig

Idag är jag otrevlig. Lite trött. Men mest otrevlig. Har haft en otrevlig ton mot F. Haft en otrevlig ton mot Mellan. En man bakom mig i kassakön på Willys tyckte definitivt att jag va otrevlig. Jag trodde min börs försvunnit från handväskan. Det hade den också. Men jag trodde jag blivit bestulen. Den låg i BR-kassen med ballonger och serpentiner. Han kände sig anklagad. Jag bad om ursäkt för det. För jag hade inte riktat min misstanke mot någon. Men han tyckte det va så. Han va den personen som fick sådana misstankar riktade mot sig sa han. Och jag tyckte det va trist att höra. Det sa jag med. Men han malde på och till slut sa jag något otrevligt.

Påväg hem. Nu hungrig och otrevlig. Kommenterar en granntant att Liten minsann hade för lite på sig. Jasså sa jag. Ja, så va det. Det va minsann dåligt gjort av mig att Liten precis slängt av mössan. Jag misstänker jag sa något med otrevlig ton.

Nu har jag ätit lunch. Känner mig ganska trevlig. Men vi får se när detta fler än Liten i min omgivning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar